NØSD NordØstsalling Skoler og Dagtilbud

Jebjerg Børnehus

Om os

I Jebjerg Børnehus lægger vi stor vægt på det tætte samarbejde med såvel dagplejen som skolen. Et godt samarbejde har stor betydning for kendskabet til hinanden, og er med til at sikre, at overgangene bliver forudsigelige, trygge og meningsfulde for barnet.

Fundamentet for det pædagogiske arbejde i Jebjerg Børnehus bygger på et relations- og ressourceorienteret menneskesyn.

Helt konkret arbejder vi ud fra ICDP metoden.

Vi er meget optaget af relationerne mellem barn og voksen og at arbejde efter det enkelte barns ressourcer frem for fejl.

Det pædagogiske personale er certificeret i relations- og ressourceorienteret pædagogik på niveau 1 og 2 - ICDP, hvilket betyder, at fokus på anerkendelse og ressourcer er fundamentet for kulturen i huset, samt at det pædagogiske arbejde er kendetegnet ved en meget høj faglighed!